Mount & Blade II: Bannerlord'da savaşlar oldukça kanlı geçecek

Mount & Blade II: Bannerlord’da savaşlar oldukça kanlı geçecek

Haberler admin 149 Okundu
sponsorlu reklam

Mount & Blade II: Bannerlord'da savaşlar oldukça kanlı geçecek

Mount & Blade 2: Bannerlord‘da savaşlar epeyce kanlı geçecek. Taleworlds’un yayınladığı haftalık Mount & Blade II: Bannerlord blogunda savaş ve parçacık efektlerinin oyundaki etkisi anlatıldı. Yeni ekran görüntüleri paylaşıldı.

Mount & Blade II: Bannerlord ne vakit çıkacak?

Mount & Blade II: Bannerlord'da savaşlar oldukça kanlı geçecek

Haftalık blogda savaş ve parçacık efektleri ile ilgili şu ifadelere yer verildi;

“Savaş görsellerimizin belli başlı bileşenlerinden parçacık efekti, savaşlarda genel sürükleyicilik eklemek için kullandığımız tekniklerden biridir. Bir süvari hücumu ardındaki yükselen toz bulutu ya da isabetli bir darbenin gerisinde sıçrayan kan, oyunculara aksiyonun içindeymiş şehvetli vermeye gerçekte muavin olur. Savaş parçacık efektimiz iki ayrı gruba ayrılır: hareket ve saldırılar. Her iki durumda da parçacık tipi iki etmen göre belirlenir. Hareket için bu iki faktör, birimin hareket hızı ve üstünde hareket ettiği arazidir. öte taraftan saldırılar için parçacık tipi, kullanılan silah tipi ve silahın zarar verdiği yüzey tarafından belirlenir. Modülerlik ve geliştirme sırasında değişiklikleri kolayca olabilmek için kişilik ve yüzey kombinasyonundan ortaya meydana çıkan parçacıkları tanımlayan bir çarpışma bilgisi.xml (collision_info.xml) kullanırız. Mod geliştiriciler, mevcut çarpışma değerlerini değiştirebilecekleri gibi yeni materyaller ve çarpışma parçacıkları da ekleyebileceklerdir.”

“Tüm bunların oyun içinde nasıl çalıştığına bir misal atamak gerekirse, bir kişilik kesici bir tabanca ile darbe alırsa üç öbür parçacık oluşturuyoruz. ilk olarak, kesme yönünde düz bir parçacık oluşturulur. İkinci olarak, aralıksız bir yayıcı, karakterin çarpma pozisyonuna eklenir ve tabanca karakterin içinden geçtiği kısa zaman için kan parçacıkları ortaya çıkarır. Son olarak da üçüncü parçacık, tabanca karakterden çıkarken oluşur. Bu efektlerle, oyunculara başarılı saldırıları için net görsel göstergeler verilir.

Buna ek olarak, parçacık örnekleri çevrelere ve karakterlere, üzerlerinde bir iz bırakarak bulaşabilir. Çamurlu bir alandan geçen karakterlerin ve atların bacaklarına balçık lekeleri de ekleriz. Parçacık efektlerinde olduğu gibi bu sıçrama efektleri de mod geliştiriciler kadar collision_info.xml ile oyuna zahmetsizce eklenebilir ve kullanılabilir. 

Karakterler üzerinde bambaşka sıçrama (kir) efektleri için geniş bir doku atlası kullanıyoruz. Bu sayede bir parçacık efekti için atlas pozisyonuna bir göze çarpan atayabiliyoruz. Ardından da özel bir gölgelendirici ile sıçrama lekelerini karakterlere yansıtıyoruz. Bu şekilde tek bir karakterde 32 adede kadar lekeyi en iyi şekilde yansıtabiliriz. “

Sosyal Ağlarda Paylaş

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir